خروجی ضدایرانی تولید هالیوود و سیما فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)


این روزها نمایش دو فیلم ضدایرانی در سینماها و جشنواره‌های جهان همزمان شده است اما نکته جالب توجه این است که این دو فیلم یکی با سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها و یکی با سرمایه‌گذاری غربی‌ها ساخته شده است.


«آرگو» نام فیلمی به کارگردانی بن‌افلک است که روایتگر تسخیر لانه جاسوسی و وقایع دوران انقلاب اسلامی ایران است. هالیوود با سرمایه‌گذاری میلیون دلاری و با حضور تهیه‌کننده‌ای چون جورج کلونی این فیلم را روانه سینماها کرد و در حال حاضر هم فیلم با فروش نسبتا خوبی در سینماهای آمریکا مواجه شده است؛ البته بگذریم از اینکه عوامل فیلم با ارائه بلیت‌های رایگان به مردم، سعی در بالا نشان دادن فروش این فیلم هستند.







نمایی از فیلم سینمایی «آرگو»



اما هزاران کیلومتر آن طرف‌تر از هالیوود، در همین حوالی فیلمی در شهر و دیار خودمان ساخته شد که آبروی هر ایرانی را برد. فیلمی سراسر توهین به آرمان‌های ملت ایران؛ ملتی که اگر سری به خانه‌های اکثرشان بزنیم لااقل عکس یک شهید پیدا می‌کنیم. «یک خانواده محترم» فیلمی به کارگردانی مسعود بخشی و تهیه‌کنندگی محمد آفریده است که به هیچ کس رحم نکرده است، از شهید و شهادت گرفته تا امام و جنگ و مردم.







نمایی از فیلم سینمایی «یک خانواده محترم»



نکته قابل تامل و توجه در این باره این است که هالیوود میلیون‌ها دلار هزینه می‌کند تا از طریق مدیوم تاثیرگذار سینما، فیلمی علیه ایران بسازد اما تهیه‌کننده و کارگردان ایرانی (البته با کمک مسئولان دولتی) با بودجه خیلی ناچیز در قبال بودجه‌های هالیوودی، فیلمی می‌سازند که خیلی راحت تمام اهداف غربی‌ها را محقق می‌سازد.


«یک خانواده محترم» با کسب مجوز از سوی سیمافیلم و با مشارکت تهیه‌کننده فرانسوی ساخته شد. زمانی که خبر حضور این فیلم در جشنواره کن به عنوان نماینده ایران در این فستیوال معتبر رسانه‌ای شد، مسئولان سیمافیلم که خود را در معرض خطر دیدند، اعلام کردند سیمافیلم در ساخت این فیلم مشارکت ندارد، این در حالی است که در نمایش فیلم در جشنواره‌های جهانی ازجمله ابوظبی، آرم سیمافیلم در تیتراژ «یک خانواده محترم» دیده می‌شود.


مسئولان سیمافیلم که این روزها اعلام می‌کنند هیچ پولی بابت «یک خانواده محترم» ندادیم (!) در واقع جاده صاف کن تولید این فیلم ضد ایرانی بودند. اگر سیمافیلم نبود این فیلم نمی‌توانست مجوز ساخت و درنهایت حضور در جشنواره‌های خارجی بگیرد و حالا هم که نمایش این فیلم در جشنواره‌های مختلف ادامه یافته و کاری هم از دست کسی برنمی‌آید، مدیران سیمافیلم مثل گذشته سکوت را در دستور کار خود قرار دادند تا مبادا مشکلی متوجه آن‌ها شود.


این روزها بیش از آنکه بخواهیم به مقابله با فیلم‌های غرب علیه ایران بپردازیم، باید به فکر فیلمسازان و مدیران خودمان باشیم تا مبادا پز روشنفکری‌شان گل کرده و بخواهند فیلمی متفاوت بسازند.




  • منبع: فارس

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:1 آبان 1391 - 13:53

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد