گاردین: ده‌ها هزار کودک انگلیسی با خطر فقر و گرسنگی مواجه هستند

(بسم الله الرحمن الرحیم)

روزنامه انگلیسی گاردین به اسنادی دست یافته است که نشان می‌دهد سیاست‌های جدید دولت انگلیس برای کاهش مزایای دولتی، خانوارهای بسیاری را درگیر خواهد کرد که به موجب آن ده‌ها هزار کودک در خط فقر یا زیر خط فقر زندگی خواهند کرد.


با برنامه‌های دولت انگلیس در راستای کاهش مزایای خانوارهای این کشور، ده‌ها هزار کودک با فقر روبرو خواهند بود.
به نوشته گاردین چهارشنبه گذشته ملکه انگلستان طی یک سخنرانی در جلسه افتتاح پارلمان تازه انگلیس از کاهش سقف مزایای سالیانه برای خانوارهای انگلیسی خبر داد. نمایندگان پارلمان انگلستان ادعا می‌کنند کاهش بودجه ایجاد اشتغال و مزایا اقدامی منصفانه‌ برای برطرف کردن نیاز تعداد بیشتری از قشر فقیر جامعه انگلیسی خواهد بود.
اما روزنامه گاردین با دست‌یابی به برآورد داخلی دولت انگلیس دریافت که در چنین شرایطی اگر والدین نتوانند شغل دیگری پیدا کنند در آن صورت 40 هزار کودک دیگر در خط فقر یا زیر خط فقر زندگی خواهند کرد. گاردین ادامه می‌دهد پیش از این نیز حدود 50 هزار کودک متاثر از این مساله در خط فقر زندگی می‌کنند.
این اطلاعات زمانی درز کرد که شورای مسکن انگلیس پیش‌بینی کرد با قوانین تازه برای کاهش بودجه، تعداد زیادی از مردم قادر نخواهند بود اجاره بهای خود را پرداخت کنند و بر تعداد افرادی که بی‌خانمان می‌شوند، افزوده خواهد شد.  
انگلستان در تاریخ هفتم ماه می شاهد برگزاری انتخابات سراسری بود که به موجب آن حزب محافظه‌کار توانست با کسب بیشترین کرسی‌ها تشکیل کابینه دهد. دولت محافظه‌کار با رهبری «دیوید کامرون» نخست وزیر انی کشور سیاست ریاضت اقتصادی را در پیش گرفته است که با اعتراضات مردمی متعددی مواجه بوده است.


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:9 خرداد 1394 - 22:28

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد