مبلغ سعودی خواستار تخریب مساجد دوران پیامبر (ص) شد

(بسم الله الرحمن الرحیم)

عضو هیئت علمای ارشد عربستان و عضو کمیته دائمی فتوا، ضمن بدعت آمیز خواندن مساجد دوران پیامبر (ص)، خواستار تخریب مساجد تاریخی هفتگانه در مدینه شد.


«صالح الفوزان» مبلغ سعودی و عضو هیئت علمای ارشد عربستان و عضو کمیته دائمی فتوا مدعی شد که مساجد تاریخی دوران پیامبر اسلام (ص) «بدعت» هستند و «باید مسلمانان را از وجود آنها آسوده کرد.»

روزنامه سعودی «الحیات»، چاپ لندن به نقل از الفوزان گزارش داد که این مساجد چیزی جز بدعت نیستند، و ویران کردن آنها برای آسوده کردن مسلمانان از شر آنها واجب است زیرا آنها مسجد نیستند بلکه بدعت به شمار می آیند. وی افزود این مساجد به دوران پیامبر و خلفا نسبت داده شده و به زیارتگاه تبدیل شده اند؛ این مساجد در شرع جایگاهی ندارند، و نباید برای عبادت به آنجا رفت چرا که بدعت هستند.

شبکه خبری العالم گزارش داد که قدمت مساجد هفتگانه مدینه منوره به دوران غزوه خندق نسبت داده شده و این مساجد در دامنه کوه سلع در غرب مسجد نبوی شریف قرار دارند.

روایتهای مختلفی از علما و مورخان درباره تاریخچه این مساجد نقل شده است. البته بسیاری از مورخان این مساجد را به دوران پیامبر اسلام (ص) و صحابه ایشان نسبت داده‌اند.

اما در کنار این اختلافات درباره تاریخچه آنها، این مساجد اکنون به یکی از اماکن زیارتی مسلمانان از کشورهای مختلف جهان تبدیل شده و  مسلمانان کشورهای مختلف پس از ورود به مدینه حتما به این مساجد می آیند.

تا کنون آثار تاریخی و اسلامی بسیاری در عربستان سعودی با فتواهای مبلغان وهابی سعودی ویران شده است.

علاوه بر تکفیر مسلمانان؛ تخریب قبور، زیارتگاه ها و مساجد اهل بیت (ع) از مهمترین شاخصه های عملی وهابیت و جریانات سلفی تکفیری است.



- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:25 مرداد 1394 - 3:20

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد