دروغگویان پیش از دجّال

(بسم الله الرحمن الرحیم)
س) چند دروغگو پیش از ظهور دجّال ظهور خواهند کرد؟
ج) از فضل بن دکین روایت شده است که:
ثعلبة بن عباد عبدی از اهالی «بصره» به ما خبر داد که او روزی خطبه ای از سمرة بن جندب را شنید و در خطبه اش حدیثی از رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) ذکر کرد که فرموده است:
«وَاللهِ لَا تَقُومُ السَّاعَةُ حَتَّی یَخرُجَ ثَلَاثُونَ کَذَّابًا آخِرُهُمُ الأعوَرُ الدَّجَّالُ، مَمسُوحُ العَینِ الیُسرَی کَأنَّهَا عَینُ أبِی تِحیِی أو یَحیَی؛ لِشَیخٍ مِنَ الأنصَارِ، وَ إِنَّهُ مَتَی یَخرُجُ فَإِنَّهُ یَزعُمُ أنَّهُ اللهُ، فَمَن آمَنَ بِهِ وَ صَدَّقَهُ وَ اتَّبَعَهُ فَلَیسَ یَنفَعُهُ صَالحٌ مِن عَمَلٍ لَهُ سَلَفَ، وَ مَن کَفَرَ بِهِ وَ کَذَّبَهُ فَلیسَ یُعَاقَبُ بِشَیءٍ مِن عَمَلِهِ سَلَفَ، وَ إِنَّهُ سَیَظهَرُ عَلی الارضِ کُلِّهَا إِلَّا الحَرَمَ و بیت المقدسِ، وَ إِنَّهُ یَحصُرُ المومنینَ فی بیتِ المقدسِ»، قالَ:
فَیَهزِمُهُ اللهُ وَ جُنُودَهُ حَتَّی إِنَّ جِذمَ الحَائِطِ وَ أصلَ الشَّجَرَةِ یُنَادِی: یَا مُؤمِنُ، هَذَا کَافِرٌ یَستَتِرُ بِی، تَعَالَ اقتُلهُ، قالَ:
«وَ لَن یَکُونَ ذَاکَ کَذَاکَ حَتَّی تَرَونَ أمُورًا یَنفَاجُّ شَأنُهَا فِی أنفُسِکُم، تَسَاءَلُونَ بَینَکُم: هَل کَانَ نبیُّکُم ذَکَرَ لَکُم مِنهَا ذِکرًا، وَ حَتَّی تَزُولَ جِبَالٌ، عَن مَرَاتِبِهَا، ثُمَّ عَلَی إِثرِ ذَلِکَ القَبضُ وَ أشَارَ بِیَدِهِ، قال: ثُمَّ شَهِدَت لَهُ خُطبَةٌ أخرَی، قَالَ: فَذَکَرَ هذا الحدیثَ مَا قَدَّمَ کَلِمَةً وَ لَا أخَّرَهَا؛ (1)
به خدا قسم قیامت بر پا نمی شود تا اینکه سی دروغگو خروج کنند که آخرینشان دجّال یک چشم است که چشم چپش از بین رفته است؛ همانند چشم ابوتحی یا حیی، پیرمردی از انصار. هنگامی که خروج می کند، می پندارد او خدا است. پس هر که به او ایمان آورد، تصدیقش کند و از او پیروی کند، اعمال نیک گذشته اش به او سودی نمی رساند و هر که به او کفر ورزد و تکذیبش کند، پس عقابی برای او نسبت به عمل گذشته اش نیست و همانا او بر تمام زمین به جز حرم (مکّه) و بیت المقدّس تسلّط می یابد و همانا او مؤمنان را در بیت المقدس محاصره می کند.»
پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند:
«پس خدا او و سپاهش را شکست می دهد تا جایی که پی و اساس دیوار و ریشه ی درخت ندا سر می دهند: ای مؤمن! این کافر است که در اینجا پنهان شده، بیا او را بکش.»
و پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) با دستشان اشاره کردند. [سپس] فرمودند: «و این امر نمی شود تا اینکه اموری را می بینی که شگفتی در ذات شما ایجاد کند. در میان خود سؤال می کنید: آیا پیامبر شما از این یادی کرده است؟ تا اینکه کوه ها از جایگاهشان حرکت می کنند. سپس در اثر آن قبض پی می آید» و آنگاه رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) با دستش اشاره کرد.
راوی می گوید: سپس خطبه ای دیگر از او شنیدم که این حدیث را ذکر کرد و یک کلمه پس و پیش نکرد.
همچنین عمران بن حصین به نقل از مسلم روایت کرده است:
شنیدم از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) که فرمودند:
«مَا بَینَ خَلقِ آدَمَ إِلَی قِیَامِ السّاعَةِ أمرَ أکبَرُ مِن الدّجَالِ؛ (2)
میان خلقت آدم تا زمان بر پایی قیامت امری عظیم تر از دجّال نیست».
همچنین جریر بن عبدالحمید از لیث بن ابی سلیم از بشر از انس بن مالک نقل می کند:
رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند:
«یَکُونُ قَبلَ خُرُوجِ الدّجّالِ نَیِّفٌ عَلَی سَبعِینَ دَجّالاً؛ (3)
قبل از خروج دجّال، هفتاد و اندی دجّال هستند.»

پی‌نوشت‌ها:

1. مسند احمد، ج 5، ص 16؛ سنایی، احمد، السنن الکبری ، بیهقی، ج 3، ص 339؛ صحیح ابن خزیمه، ج 2، ص 327؛ المعجم الکبیر، ج 7، ص 190.
2. ریاض الصالحین، ص 704؛ الفتن مسلم، ش 2946.
3. نووه، محیّ الدّین، الفتن، ص 317.

منبع مقاله :
کامل، حیدر؛ (1391)، دجال آخرالزمان، تهران: موسسه فرهنگی موعود عصر (عج)، چاپ اول



- لینک کوتاه این مطلب

» راسخون
تاریخ انتشار:9 بهمن 1394 - 22:28

نظر شما...
    • Unknown

      این پدیده دجال های قبل از دجال هم در مسیحیت قبول دارند طوریکه الان هر رئیس جمهور آمریکا سرکار میاد میگن این همان ضد مسیح است. الان در گوگل سرچ کنید نام اوباما و آنتی کرایست کلی سایت مسیحی پیدا میشه. میگفتن دجال چند سری وارد عمل میشه اولین بار با ناپلئون فرانسوی بعد هیتلر بعد صدام حسین بوده. البته بیشتر افرادیو دجال میگفتند که ضد بریتانیا بودند وگرنه آرم و اصل ضد مسیح در سیستم درباریه بریتانیا است. آرم شیر و اسب شاخدار که به ترتیب The Beast و یونی کرن(نام پسر شیطان در انجیل لیتل هورن یا شاخ کوچک) در پرچم سلطنتی بریتانیا بکار گرفته شده و همچنین اژدهای ولز که منظور ابلیس است. انگلیس معروف به سرزمین چهار اژدها که منظور سرزمین آنتی کرایست ضد مسیح است.
      پایه گذار بریتانیای استعمار گر هم یهودیانی بودند که حدود 500 سال قبل از شرق اروپا به غرب مهاجرت کردند.
    • Unknown

      در رابطه با دجال بودن بریتانیا به شخصیت جیمز باند میشه اشاره کرد بخصوص جدیدترین بازیگرش زمانیکه ریش میزاره شبیه به شیر میشود و از قصد به این شکل گریمش میکنند. جیمز باند بدن عضله ای چه کسیو نجات میدهد؟ پیرزن انگلیسی که منظور ملکه انگلیس است. در قسمت آخر جیمزباند مثل فیلم بتمن ناجی غرب و سرمایه داریو ضعیف و روبه افول و الکی نشان میدهد. انگار یک فیلم نامه هست سیا و ام آی 6 به همه میده براش فیلم بسازند چون جریان تمامی فیلم ها شبیه بهم است.
      در سری جدید کاپیتان آمریکا که با مردآهنی میجنگد از اون سمت وارنر فیلم بتمن در برابر سوپرمنو میسازد.
      جریانی شبیه به فیلم سیصد دارند که غرب و ناتو به رهبری امریکای اسپارتان باید در برابر شرقی ها متحد شوند. مثلاً در سریال بازی تخت و تاج همین رویه رو میبینیم که کارگردان میگه هر مشکلی شما چشم آبی ها باهم دارید و هر جنگی که کردید یه جوری باهم در برابر دشمنی که از شرق میاد متحد شوید و دشمن اصلیه شما اونا هستند همین حرفی که ما مسلمین باید بهم بگیم دشمن اصلی اسرائیل و آمریکا هستند چرا خودمون با حرفای الکی درگیر میکنیم.
    • Unknown

      موضوعی در رابطه با زندان و ضد مسیح است که در فیلمی مثل فرار از زندان میبینیم دو برادر سر تراشیده هیکلی باسم مایکل(فرشته) و لینکلن (از پایه گذاران امریکا) به ناگهان بعد از فرار ناجی امریکا شده و با ژنرال ظالم میجنگند!! و افرادی مثل حواریون حضرت عیسی همراهیش میکنند.
      فیلمی شبیه به این در ایران باسم مارمولک بود که شخصی خلافکار باسم رضا مارمولک از زندان فرار کرده و به روستایی میرود و شبیه به حضرت علی به مستمندان کمک میکند و مسجد خالی را پر میکند.
      اسمش رضا مارمولک است. رضا از امام رضاگرفته شده که در ذهن مخاطب این اسم حک شود و مارمولک منظور شیطان است و بروی بازوش نقش مارمولک خالکوبی کرده.
      مثل سریال مرد هزار چهره مهران مدیری هرجا شخصیت اول فیلم میرفت اورا اشتباه میگرفتند و او در نقش پیامبر دروغین قصه بود. این قضیه پیامبر دروغین منظور شخصی است در یکجا خودشو اشتباهی معرفی میکند و همه به اشتباه با شخصی قدرتمند اشتباه میگیرند و در سریال جدید مهران مدیری(درحاشیه 2) هم است. FALSE PROPHET
      اگر دنبال ریشه فساد و اوباش گری در جامعتون هستید اینو بدونید که شیاطین خیلی دقیق و حساب شده کار میکنند و همون حرکات ارتش رایش نازی که بروی انسان ها آزمایشات عجیب غریب میکردند واقعیت دارد و تمام نقاط ضعف مارو میشناسند.
      مثلا در سینما ما جدیدا افرادی مثل جواد عزتی میان و لباس روحانیت به تن میکنند و نکته اینجاست چرا بازیگران نقش کمدی و دلقک همیشه لباس روحانی برتن میکنند!!
      در غرب هم اینقدر کلیسا و کشیش هارو مسخره کردند که مسحیت کلا نابود شد. مثلا یک نمونه ساده مستر بین بود که در روزهای یکشنبه به کلیسا میرفت و با مسخره بازی عشای ربانیرو تموم میکرد تا در ذهن مخاطب کلیسا مکانی برای مسخره بازی جلوه کند.
    • Unknown

      در کارتون دیگه ی هالیوودی باسم رنگو که از صداسیما پخش شد مارمولک خونگی از ماشین به بیرون پرتاب میشه و در دهکده ای شبیه به روستاهای چند صد ساله گذشته امریکا وارد میشود. افرادی شبیه به انیشتین و سربازی تک چشم است. لاک پشت پیری شبیه به جمهوری خواهان و سرمایه داران آمریکایی آب منطقرو کنترل میکند و در مواقع نیاز ماری بزرگ به همراه اسلحه پروژه های شیطانی لاک پشت پیر را به پیش میبرد. در جایی از کارتون تک چشم مار نشان داده میشود. رنگو رپتایل این کارتون به مردم میگه من اون ناجی نیستم اما مردم شهر که اکثرا خزنده و موش هستند اورا بعنوان ناجی می‌پذیرند.
      اون شاهین که در شهر میاد و مار ازش میترسد منظور زئوس است. ولی در آخر فیلم معلوم میشود پرنده ای وجود نداشته و مردم باید با مار بزرگ کنار بیان. منظور اینه خدایی دیگر وجود ندارد و شیطان خدای حال حاضر است.
      در جایی از فیلم رنگو با شخصی شبیه به ایستوود معروف برخورد میکند.
      فیلمی مثل خوب، بد،زشت که منظور شیطان(خوب)،بد(پیامبر دروغین)،زشت(آنتی کرایست) است. کارگردان و بازیگر معروف این فیلم خودش از سیاستمدارانی مثل سیلوستر استالونه است. در سری فیلم های راکی به مشت زنی با شخصی غول پیکر از شوروی و ارتش سرخ اشاره میکند. البته ستاره سرخ برگرفته از بافومت است اما بعلت تفاوت های فرهنگی و بعضی مسایل نژادی روس ها تا حدی مخالف سیستم سرمایه داری بودند و شاید الان باشند.
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد