اجماع برای قتل‌عام یمنی‌ها/ نگاهی به پشت‌پرده نظر علمای وهابی +فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)
در مورد تفکر افراطی وهابیت مقاله های زیادی نگاشته شده است و ما قصد نداریم در این نوشتار تکرار مکررات کنیم. آنچه ما به دنبالش هستیم بررسی عملکرد وهابیت در جنگ علیه یمن و افکار پشت صحنه و حامی آن است.


شبکه های وهابی فارسی زبان یکی از اصلی ترین حامیان و مبلغین تفکرات افراطی و تکفیری وهابیت هستند. شبکه وهابی کلمه که پیش از این با حمایت از تجاوز عربستان به یمن، عنوان "طوفان قاطع" را مدتی به لوگوی شبکه خود اضافه نموده بود اخیرا ادعا کرده است که اجماع علمای اسلامی و غیر اسلامی علیه یمنی ها وجود دارد!

 

یکی از راه های شناخت یک جریان، سنجش آن در بزنگاه هایی است که به تفکرات پشت صحنه، جامه عمل پوشانده می شود. اساسا می توان گفت وهابیت دو بازو اصلی دارد یکی تبلیغ و دیگری جهاد. مطابق آنچه از افکار وهابیت برداشت می شود از بین این دو، جهاد اولویت بیشتری دارد. به عبارت دیگر، تبلیغ، مادامی ارزش دارد که جهاد ممکن نباشد.

 

ردپای این مسأله را در نوشته های علمای وهابی به راحتی می توان دنبال کرد به عنوان مثال در نوشته های شیخ ظواهری، شیخ اسامه بن لادن و شیخ جهیمان دیده می شود که اولویت را به جنگ و درگیری می دهند و تنها راه تغییر و تحول را جهاد و جنگ اعلام می کنند. آنها دوران تبلیغ را پایان یافته و تنها راه انتشار عقاید خود را شمشیر می دانند.

 

آنها معتقدند در قرآن، آیات مدنی ناسخ آیات مکی است، آیات مکی در مورد تبلیغ دین است و آیات مدنی در مورد جهاد و جنگ. با نسخ آیات مکی، دوران تبلیغ پایان پذیرفته و دیگر آیات مکی در زمان حاضر ارزش ندارند، بلکه ما باید به آیات مدنی عمل کنیم آیاتی که در مورد جهاد و جنگ است، بنابراین جنگ و جهاد آخرین سنت پیامبرگرامی اسلام (ص) است و بر ماست که به آن روی آوریم.

 

ثمره تفکر وهابیت چیزی جز این نیست! چنانکه در منش و عملکرد شیخ و بزرگ وهابیت، یعنی "محمد ابن عبدالوهاب" نیز می توان آن را به وضوح مشاهده کرد. محمد ابن عبدالوهاب از همان روز نخست، شیوه جنگ و خونریزی را پیش گرفت و فرماندهی بسیاری از جنگ ها را شخصا بر عهده داشت. محمد ابن عبدالوهاب هنگامی که وارد منطقه ای می شد، ابتدا مطوّع آنجا را می کشت ـ مطوّع در زبان وهابیت امام جماعت مسجد است ـ  وی با بریدن سر امام جماعت مسجد به خداوند تقرب می یافت!

 

حال سوال اینجاست که در کجای جهان، در نیجریه، یمن، سودان، الجزایر، تونس و... تفکر وهابیت از شمشیر استفاده نکرده است؟ در کجای جهان نظریات آنها و دعوت توحیدی محمد عبدالوهاب مقترن به جنگ و خونریزی نبوده است؟ اتفاقا این اقتران نشان از میزان افراط و انحراف این تفکر دارد.

 

طبیعتا پیروان این تفکر که شبکه های وهابی فارسی زبان را هم شامل می شود دقیقا همین رویه را دنبال می کنند. آنچنانکه در یکی از برنامه های شبکه وهابی کلمه در مورد حمله به یمن می بینیم کارشناس شبکه مدعی می شود:"اگر بگوییم حوثی ها مسلمان هستند، هر آیه ای که در مورد مجازات داریم به اینها می خورد! اجماع علیه یمنی ها وجود دارد وباید کشته شوند." نکته جالب اینکه در اجماعی که بیان می کند نظر سازمان ملل را هم دخیل می کند!

 

اما آنچه که باید بیش از همه مورد توجه قرار گیرد این است که این فتاوا از مبنای جنگ گرایی و روحیه تکفیری اینها ناشی می شود. معتقدند هر کسی که اعتقاد ما را نداشت حق حیات ندارد! و می بینیم بدون هیچ دلیلی شیعیان حوثی را از دین خارج می دانند و مردم را علیه این دسته از مسلمین تحریک می کنند.

 

"عبدالعزیز آل شیخ": حوثی ها دشمنان دین و امنیت هستند.

 

" عبد الرحمن السديس" که اغلب امامت نماز جماعت و جمعه مسجدالاحرام را نیز بر عهده دارد تجاوز نظامی به یمن را جنگی برای یاری مظلومان خواند و افزود: جنگ یمن را تاریخ با مدادی از طلا ثبت خواهد کرد!

 

"محمد عریفی" دیگر مفتی سعودی از جمله کسانی بود که از ابتدای تجاوز نظامی به یمن آن را تایید کرد و به صورت مستقیم به میدان این تجاوز نظامی رفت تا مردم را برای حضور در این تعرض هر چه بیشتر تشویق کند.

 

همه اینها در حالی است که جنایات مورد ادعای عربستان، که بهانه حمله به یمن شده بود هیچوقت اثبات نشد ولی در مقابل، طبق آمار اعلام شده در نتیجه حمله عربستان به یمن، نزدیک به 3 هزار نفر کشته شده اند که در این بین ۸۵۷ غیرنظامی بوده و ۹۳۹ منزل مسکونی تخریب شده است.



دانلود


- لینک کوتاه این مطلب

» جام
تاریخ انتشار:7 اردیبهشت 1394 - 23:29

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد